fredag 5 oktober 2012

Urk!

Idag har jag varit upp till Ylöjärvi, nordväst om Tammerfors. Drygt 2,5 timmars bilresa, 3 timmars möte och sen drygt 2,5 timmes hemfärd i ÖSREGN. Och nu är jag så övertrött. Märkligt hur man kan bli utslagen av att bokstavligen göra ingenting. Skulle så behöva ut och springa nu, men när låret inte vill bli bra.

Och i morgon är det Östersjö maraton i Hangö. http://itamerimaraton.com/
Men inte för min del. Känns lite fånigt att hela sommaren haft siktet inställt på Hangö halvmaraton, och nu få förklara åt folk att man inte far och springa. Alla (som inte själva tränar) tror att man fegat ur, men va fan. Jag springer inte för andras skull, och så länge jag inte får betalt för att springa så går hälsa och förnuft före högmod och fall. Jag har trots allt sprungit 21 km flera gånger den här sommaren. Bästa for på 2:08, och då hade jag för avsikt att bara fara en liten runda före bastun. Stor del av länken gick dessutom på skogsstigar. Jag tror att jag skulle klara halvan på 2 timmar, men det får jag bevisa vid ett senare tillfälle. Hur som helst så är jag tillfreds med situationen. Fast lite irriterad börjar jag bli på att inte kunna springa som i somras.

Nu lägger jag eld i bastun, och tar ett lätt pass på crosstrainern. Imorgon är det Ju-Jutsu som gäller igen. Yeee!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar