måndag 29 oktober 2012

Kommunalvalet.

Urk, som jag druckit kaffe och ätit gräddtårta, glass, chips och annat äckligt gott idag. Började dock dagen med att gå till biblioteket för att rösta i kommunalvalet. Solen sken, så det var en hyffsad start på dagen. Sen hade vi fammo, fafa, mommo och mofa hit på 8-års kalas. Efter det bar det av till Karis för lite friidrott, men lillasyster visade idag att nej, det där är inte hennes grej, så hon blir "befriad" från det framöver. Jag försökte trixa så att hon skulle vara med, men inte skall man behöva delta med gråten i halsen. Det skall vara roligt, och om det inte är roligt, så är det inte roligt. Begriper bara inte varför hon inte vill, men so be it. Nåväl, när vi kom hem så hade vi gumor och gufar här och väntade på att få fira 8-åringen, vilket betydde en omgång till i kaffebordet.

Jag hade inte tänkt träna idag, men ändrade mig och tog en omgång på crosstrainern. Satte igång Spotlight från Yles Arenan och körde 35 minuter. Hade inte riktigt 100% motivation, så det blev int så intensivt. Men svetten rann nog till slut ändå. Konstaterade att det går inte riktigt att pressa sig ordentligt medan man ser på ett program på skärmen. Om man skall "ge gärnet" så är nog musik ett bättre alternativ än ett TV-program.


Sitter framför TV:n och kollar efterspelet av kommunalvalet och skummar igenom val-relaterat på webben, allt medan jag försöker blogga. En fråga som jag inte kan låta bli att förundras över är:
Varför ställer man upp i kommunalvalet, om man inte ens orkar rösta på sig själv?
Hittade 3 st kandidater på Raseborgs listan som hade fått 0 röster. All respekt åt de som ställer sig till förfogande, jag skulle inte orka/kunna ge den tid som krävs. Men att ställa upp, och inte ens gå och rösta på sig själv? Det är på något vis tragikomiskt.


Men nu måste jag ge upp med val och blogg, för det var dags att gå och lägga sig för snart 2 timmar sedan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar