lördag 27 oktober 2012

Hemlagad pizza.

Idag var Ju-Jutsun rätt teknikbetonad. Vi gick igenom falltekniker, olika sätt hur man värjer sig mot strypgrepp och hur man frigör sig när någon tar tag i en. På vägen hem bestämde jag mig för att sticka ut och springa en runda. Så när jag kom hem så böt jag kläder och tankade en banan och ett päron, och vatten naturligtvis.

Jag sprang runt Gamel Skolan, en klassisk länk som jag sprang redan i sena tonåren, om inte regelbundet, så ibland. Tog det sakta och försiktigt och sprang 8,0 km på 51:12, (6:24 min/km och pulsen 148/168). Kändes bra, men samtidigt lite jobbigt. Orkade bra springa, men den där driven fanns inte, och pulsen var en aning för hög. Jag har nog tappat en del under de senaste 6 veckorna, men det kommer väl snabbt tillbaka. Fast vintern kommer ju här nu och blandar om kortleken. Men jag skall försöka springa regelbundet under vinter. Inte så ofta, långt eller fort som jag sprang i somras, men så att man håller ångan uppe så att säga. Men det kan jag säga redan nu, att när det blir kallare än typ -10 så kommer jag inte att springa. Då är det Crosstrainern som gäller, och självfallet även Core-träningar.

Hur som helst så var dagens löppass både avkopplande och skönt. Fick springa på en "snötäckt" grusväg i en intensiv orange solnedgång, och sen kom jag hem till hemlagad pizza! Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar