fredag 12 oktober 2012

Äntligen lite träning

Det har blivit svagt med tränandet den här veckan, fast det visste jag redan på måndag att det kommer att bli. Vi skulle faktiskt kallar det här för en vilovecka.

Var upp till Jyväskylä på Teknikmässan, som var annat år ordnas i Helsingfors, och var annat år i Jyväskylä. Vi startade lite före 7 på torsdagsmorgonen och ca. 11:30 checkade vi in på hotellet. 12-tiden gick vi till mässan, var vi tvinnade 5 timmar, och snackade goja med olika affärsbekanta. Sick hade traditionsenligt hyrt in årets miss Finland för att stå och dela ut brochyrer, så där var det skönt att stå och hänga. Fick dessutom tag på en ny SICK penna. Har slarvat bort min gamla. Dom är bara så fina.

Min SICK penna.
När mässan led mot sitt slut så hängde vi med Beckhoff ut till en "stugby" för att bada bastu och äta en kvällsbit. Stugbyn var alltså ingen vanlig stugby, utan en samling av gamla byggnader, alla dit flyttade och återuppbyggda. Det var en fin miljö, och vi anlände mycket lyckat till en vacker solnedgång. Medelåldern på stugorna var 150 år, och den äldsta var över 300 år gammal.

"Stugbyn"

Mässan var kanske aningen tråkig för mig som mekanisk planerare, eftersom fokus låg på automationslogik och styrteknik, men visst hittade även jag inspiration och kreativa tankar under mässan. Och som svar på frågan som alla undrar, så jo, det blev nog en och annan öl drucket. Fast inte farligt måga egentligen. Höll mig riktigt bra i skinnet. För tillgång till öl och sprit fanns nog.


Väl hemma på fredagskvällen körde jag 30 min teknikövning (Ju-Jutsu), bankade och sparkade lite på sandsäcken och som avslutning 50 min Cardio Core 2. Det var tyngre än vanligt, men det antar beror på besöket till Jyväskylä. Som avslutning så blev det bastu med familjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar