tisdag 25 december 2012

Together we are stronger

När jag den sista tiden svävat runt på folks bloggar har jag reflekterat över hur väldigt olika träningsmetoder, träningsmängder, ambitioner och allmänt olika syn på träning man kan ha. Detta är självklart helt naturligt, och inget konstigt i sig. Men jag kan inte låta bli att fascineras över detta. Mera eller mindre gemensamt för alla verkar ändå vara glädjen i det man håller på med. Trots motgångar, jobbiga veckor och till och med skador, så fortsätter man troget kämpa på med vad det än är man sysslar med. Jag har insett att med ett öppet sinne och rätt inställning kan man inspireras och få träningstips av personer som ligger på en helt annan nivå än man själv, både över och under. Lika så kan man finna guldkorn hos personer som sysslar med helt andra grejer än man själv. Om man lite ser längre än än vad eget intresse normalt begränsar en, så kan man se saker och detaljer ur helt nya perspektiv, och därigenom få aha-upplevelser. Dessa insikter skall man ta vara på, förädla och använda i det man själv gör. Men fram för allt så är det roligt och inspirerande att se andra bubbla av glädje över sin sport/hobby/motionsform. Det är självklart upp till var och en att kämpa på och bli den bästa man kan bli, men visst är det roligare att göra det tillsammans, både med vänner och "virtuella vänner". Tillsammans är vi starkare.

Nu vet jag inte längre exakt vart jag skulle komma med detta svammel, men God Jul i alla fall, så här dagen efter. Fick på söndagen e-post att det ordnas ett extra pass Ju-Jutsu på torsdagen, för att skaka av oss julen, vilket passar mig utmärkt. På tal om julen, så nu efter ca.10 kg julmat och choklad känner jag mig så otroligt uppblåst, så nu skall jag försöka komma iväg ut och springa en runda. I nästa inlägg skall jag redogöra för mina träningsplaner och målsättningar för nästa år.

-Fridens Liljor


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar