torsdag 27 december 2012

Snö!

Tisdagens löprunda blev av, men det var superjobbigt. 7 km på 49:26 (7:04 min/km 158/165). Det hade snöat intensivt i 2 dygn, och byn var bokstavligt insnöad. Ingenting var plogat, och det var inte många 100 meter som jag kunde springa på relativt hårt underlag. Det var ändå en helt okej runda, upplevelsemässigt. Fötterna slant hela tiden och man kom ingen vart. Dessutom kom det vassa snöflingor i ansiktet och byn kändes bortglömd och övergiven. Fick en känsla av extremsport, var jag kämpade mot omöjliga odds, men jag klarade det med livhanken i behåll. Det var en högst medioker löprunda, men ibland kan fantasin få hjälpa till lite.

Igår blev det lite annorlunda träning. Skottade ner snö från taket i 3 timmar, och efter det kände jag mig helt matt när jag kom in och äta. Sen bar det av till mor och far på kaffe. När vi kom hem så tog jag itu med att skyffla undan all snö jag öst ner från taket i gångarna, på terrassen och längs husväggen. Eftersom det höll på slå om till plus grader ville jag ha bort snön med det samma. Lyckligtvis kom min bror ner och hjälpte mig så vi fick allting fixat i går kväll. Över 2 timmar tog det för oss båda. Jag skulle inte ha orkat/hunnit fixa allt själv igår kväll. På det badade vi lite bastu, och min galna bror tog sig ett snödopp. Idag känner jag av allt snöskottas, men skall nog fara på Ju-Jutsu ändå.

Jag börjar ha bilden av nästa år klar för mig, vad jag vill och vad jag skall... Men nu måste jag sticka iväg på jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar