lördag 15 december 2012

Bilder från rökdykartestet

Idag var vi bara 12 st på Ju-Jutsu träningarna, och de 3 juniorer som hade dykt upp var utan tränare. Inget värre med det än att vi alla tränade tillsammans. Ardi drog träningarna och visade en massa udda trix och fula knep. Dagens tips: Ge aldrig lillfingret åt någon :)

Här följer lite bilder från torsdagens rökdykartest. Testet börjar med att man skall gå 100 m med slanghäckar. Sen skall man gå upp och ner i trappor så att man får stigning 20 m. Efter det skall man slå en lastbilsring 3m med en slägga och sedan följer hinderbanan, var man skall krypa under och stiga över hinder. Till sist skall man rulla ihop en 1,5" slang. Man har en viss tid för varje moment, och pulsen noteras när 10 sekunder återstår av momentets tid.

Min pulskurva från rökdykartestet.
Man kan tydligt urskilja de olika momenten,
gång, trappor, slägga, hinder och slangrullning.
Riktigt bra kommer pulsen ner efter varje moment.




2 kommentarer:

  1. Låter sjukt tungt! Roligt med bilder! jag ska bli brandman i mitt nästa liv tror jag (om jag inte kan försörja mig på att träna vill säga ;)). :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det jobbigaste är väl att man måste andas genom masken, och måste kontrollera andningen så att den är jämn och rytmisk. Det är mycket ovanligt med kvinnliga brandmän, så du borde väl bli ett välkommet inslag. ;)

      Jag är annars inte brandman, det är inte mitt yrke. Jag är med i FBK (frivilliga brandkåren) och har endast gått typ 100-150 timmar på olika kurser. Vi får titulera oss som släckningsman.

      Radera