torsdag 6 december 2012

Självständighetslufs

Klädd i blåvitt,
självständighetsdagen till ära.

 Egentligen hade jag tänkt gå och träna Ju-Jutsu idag, men på grund av huvudvärk och svagt illamående kände jag mig inte riktigt pigg på träning. Efter maten lade jag mig på soffan en timme, och mådde efter det bättre. Men sedan kom mina 3 brudar och invaderade soffan. Dom skulle se på president- balen och klänningar och frisyrer, så jag insåg att bättre fly än illa fäkta. Beslöt mig för en liten springrunda, trots snöväder. Tänkte att jag mår nog bättre efteråt, om jag får igång blodcirkulationen. Och visst, det fungerade.

Kom på att jag i vårast köpt halkskydd, modell som man träder på skon, och tänkte att nu skall dom prövas. Var nog aningen skeptisk, men dom fungerade överraskande bra, vilket dagens länk kan vittna om. Sprang 7,5 km på 44:54 min, vilket get en snittfart på 5:59 min/km. Det skulle jag nog inte kunnat hålla utan dubbarna, för det var rätt halt där som det var plogat. Det snöade och blåste, och ställvis fick jag ty mig till uppkörda spår av bilar och traktorer. Men det var en skön och avkopplande länk.


Mina Adidas Clima Proof och Springyard Dubby

2 kommentarer:

  1. Låter skönt!! Har själv också börjat använda dubbarna, annars kommer man knappt framåt ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, utan dubbar så blir man bara frustrerad när fötterna hela tiden slinter. Är lite överraskad hur bra det går att springa även vintertid, förutsatt att man sänker kraven rejält. :)

      Radera