måndag 17 december 2012

Eländiga måndagar

Var upp till Tammerfors med Katrin (vår försäljare) på en palaver idag. Vi mötte en potentiell storkund, med aningen speciella krav, och vi fick diskutera med en riktig professor/"uppfinnar jocke" typ, vilket var rätt underhållande. Det gick helt bra och jag lyckades tackla alla vilda utsvävningar på ett så hövligt sätt att Katrin berömde mig efteråt, vilket kändes bra, för det är inte alla gånger man får beröm efter olika möten. :) [Jag har en tendens att säga vad jag tycker, vilket inte alla gånger faller i god jord] Imorgon skall jag till Hyvinge för att tillsammans med en av våra service killar gå igenom en maskin, och diskutera lite produktutveckling. Det blir intressant att se vad dom kokat ihop.

Men vad är det med dom här måndagarna? Hade tänkt att idag skall jag ställa mig på crosstrainern, eller rent av sticka ut och springa. Men nej, nu sitter man här och konstaterar det inte blev träning den här måndagen heller. Nåja, skotta snö har jag gjort idag, liksom jag gjorde hela veckoslutet. Och av väderleksprognosen så lär jag få skotta många gånger ännu den här veckan. Och kallt skall det bli också. Usch.







Detta var egentligen inte alls vad jag skulle skriva om idag, men nu blev det så här, så jag sparar det till senare för det passar inte in här nu efter mitt klagas på vädret.
 
Imorgon är annars årets sista Ju-Jutsu träningar för min del. Dom andra kör ännu på torsdagen, men då har jag annat för mig.
 

2 kommentarer:

  1. Ja, måndagar är skit (inte nästa då får vi hoppas ;)). Gör som jag o ha vilodag då, det passar himla bra när man ändå inte är på g. :) För de är man liksom aldrig på måndagar. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det har liksom blivit vilodagar av dessa måndagar. :) Men nu ser det ut att bli vilovecka, för jag har ont i halsen, och huvudet fullt med snor.

      Radera