onsdag 14 november 2012

Oppikaa liikkumaan!

Gårdagens Ju-Jutsu träningar var mycket teknikbetonade. Vi började dock med 20 minuters ordentlig pulshöjande uppvärmning. Sen gick vi igenom de flesta saker som kommer i bältesprovet om 2 veckor. Antagligen rör vi oss som krattor hela bunten, för mitt i träningen delades det ut hemläxor. "Oppikaa liikkumaan!" löd uppgiften. Så nu blir det att skärpa till sig lite. Passar väl bra att öva teknik och rörelser hemma de dagar då man inte orkar/vill träna något annat. Som exempelvis idag. Var på massage efter jobbet, och inte en chans att jag börjar träna samma kväll. Så nu skall jag lära mig att förflytta mig, smidigt, med bibehållen balans och kontroll. Okej, jag skall öva på det, så kanske jag en vacker dag lär mig det. "Sikta mot stjärnorna och nå trädtopparna" är ett talesätt. Sanningen är väl närmare "Sikta mot stjärnorna och snubbla i gräset."

Bruce Lee snubblade inte i gräset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar