torsdag 1 november 2012

Oktober

Jaha, då byter vi blad i almanackan igen, och det är dags att sammanfatta Oktober månads träning. Jag har sprungit endast 4 gånger den här månaden, totalt 31 km. Löjligt lite, men det beror inte på lättja, utan på min sjuka höft. Eller egentligen är väl inte höften i sig som är sjuk, utan muskelfästet för lårmuskeln på framsidan, samt diffust på in- och utsidan i lårmuskeln. Till en början tog det sjuk när jag gick, och det känndes som om benen vore olika långa. Nu kan jag springa utan att det egentligen gör ont. Dock finns en svag aning om sjukt när jag springer, så det är lungt och sansat som gäller ännu på springfronten. Skall försöka springa regelbundet så stor del av vintern som möjligt, men det är mycket fast i vädret. Kallare än -10, och det är mycket osannolikt att jag sticker ut och springa.

Däremot har jag varit hyfsat aktiv gällande styrketräningen, och jag har inte missat en ända Ju-Jutsu träning. På tal om Ju-Jutsu, så börjar jag småningom känna mig bekväm i den rollen. Tisdags- och Lördagsträningarna börjar kännas som rutin, och jag har rätt bra lärt mig "andan" i kampsportsträning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar