måndag 26 november 2012

? 2013 ?


Har den senaste tiden funderat över nästa års målsättningar. Vad skall jag ställa för mål för nästa år, och hur detaljerade. Skall jag ha målsättningar i allt som jag sysslar med, eller endast för löpningen. Skall jag ställa målen så att de är relativt lättåtkomliga, eller skall målet vara i Mordor? Man blir garanterat bättre om man siktar högre, än om man siktar på något man vet man träffar. Men att sikta för högt kan vara ödesdigert. Skjuter man rakt uppåt kommer projektilen att landa framför fötterna. Skall jag alls skriva ner målsättningar?

Mina cyklande vänner är på väg till Norge nästa sommar. Dom skall delta i något 560 km lopp, och har som målsättning att komma igenom under 24 timmar. Nicka och Maria är på fullaste allvar på väg till Lidingö för att springa 30 km, och lobbar för att få mig med. Helt bisarrt att jag sitter och fasar över hur långt ett 30 km terränglopp är, och så kommer Nicka visslande en vecka efter förlossningen och ger mig vinkar om att det är billigare att anmäla sig före nyår.

 En sak är säker.
Om man kämpar tillräckligt,
 kommer det att leda till asgrymhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar