onsdag 16 januari 2013

Ryggen är bättre

Igår var en tröttsam dag. Jag var på dåligt humör hela dagen. (av olika orsaker som här förblir osagda) På eftermiddagen försökte jag slå om och tänka positivt, eftersom det var tisdag och jag skulle iväg på Ju-Jutsu träningar på kvällen. Lyckade till en del, och jag var på hyfsat humör när jag for iväg till träningarna. Men hur jag än ville, så blev det inte till någonting. Jag lyckades inte fokusera på vad som skulle göras, och med bristande koncentration blir det inte bra när man tränar kampsport.

Lilltösen hade feber igår kväll, så jag såg fram emot att få bli hemma med henne, och lite nolla huvudet. Men efter ett överraskande telefonsamtal igår kväll 21:30 är jag nu på väg till Tammerfors på jobbresa, och fammo kommer och sköta om flickan.

Det positiva är att ryggen inte alls misstyckte igår på Ju-Jutsu träningarna och även då vi övade kast var den med på noterna. Jag skippade träningarna förra torsdagen och lördagen för att skona ryggen.  Ryggen är betydligt bättre nu, men musklerna känns inte helt som sig själva ännu. Jag tror att jag håller mig till veckoslutet, men sen skall jag springa. Hoppas det fungerar bättre då.

2 kommentarer:

  1. Sådär är det ibland. Jag har också haft det så denna vecka. Det är bara att försöka att komma igen och se det positiva. Jättebra med ryggen ju! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst. Ibland är det bara att bita ihop, och så kommer man igen med nya tag nästa dag/vecka.

      Funderade faktiskt att det är konstigt tyst på din blogg, men sen märkte jag på Jogg att du strulat till det igen. Ta hand om din fot!

      Radera