lördag 19 januari 2013

Nu blev det kallt!

Jag skippade Ju-Jutsun på torsdagen för jag var på ganska samma humör som på tisdagen. På torsdagar då vi är i vår egen sal brukar det bli mycket sparring, eftersom där finns massor med handskar, dynor, och andra roligheter. Dessutom är mattan ganska hård där, så för att skona våra kroppar så brukar vi inte kasta och fälla varandra där. Så istället för att okoncentrerat försöka sparra kom jag hem till ett tomt hus, satte på musik, stretchade, tände eld i bastun och körde intensivt hemmastyrka 30 min medan jag väntade att bastun skulle bli klar. Det var en bra avslutning på torsdagen.

Hade planerat att springa igår kväll efter jobbet, men det fanns ingen chans i världen att jag skulle ha gett mig ut längre än till vedlidret och fylla vedkorgen. Nu lyser solen vackert, med det är -25! Hoppas det blir betydligt varmare mot slutet av veckoslutet så att jag får springa. Men idag skall jag på Ju-Jutsu. Måste skärpa till mig, för de senaste två veckornas träning är inte mycket att visa upp. Så här får det inte fortsätta.

På tal om att ge sig ut så kom jag att tänka på förra vintern då vi hade en köldknäpp. Vi (FBK) ryckte ut på 2 st eldsvådor under samma vecka, sent på kvällen när termometern visade några grader kring -30. Det var inte roligt. Det går bra så länge man är igång, men sen mot slutet, när man varit in i ett brinnande hus och rökdykt, ut i -30, in tillbaka, och ut igen. Till sist ser man bokstavligt talat ut som en snögubbe.

Vi borde definitivt få Finland på rätt köl igen.

2 kommentarer:

  1. Burr! Kylslaget!

    Haha jo jag menade mellanmål :) TRX är verkligen grym träning, jag har fortfarande träningsvärk sen passet i torsdags! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag har vi haft bara -8 grader kallt, vilket nästan känns varmt efter köldknäppen på -25.

      Vissa lär dricka öl som sportdricka. Har nån gång druckit en öl efter långpass och bastu med kompisar, men int smakar det alls med öl för mig efter träning.

      Jo, jag tror starkt på TRX träning, fast jag bara lite prövat ännu.

      Radera