fredag 11 januari 2013

Fredagsmys

Jag hade egentligen planer på att springa en runda idag, men det var så otroligt kall blåst, så jag fick kalla fötter när jag gick 200m till bilen och började omformulera mina planer. Ryggen är inte helt 100 ännu så kanske lika bra att inte springa, men kanske ett hantelpass går bra, eller en tur på crosstrainern. När jag sökte flickorna från fammos så meddelade Ellinor att hon skall till en kompis över natten, får jag får jag får jag får jag... Okej, det går väl bra, vilket resulterade i en butter lillasyster. Jag sa åt henne att eftersom mamma är på kvällstur, och Ellinor inte heller är hemma så kan vi ju ha fest. Det tog skruv, och när vi kom hem så plockade Antonia fram Madagascar 2 och en påse chokladepudding som jag måste vispa ihop. Sen grävde hon fram ballonger och serpentiner. Ska de va fest, så ska de va fest. Så vi har haft det riktigt mysigt på tu man hand, och vad bra dagens barnfilmer är. Madagascar, Kung-Fu Panda eller Ice Age slår med lätthet de flesta actiondramakomedithrillers som sänds på TV. (Ingen noterar att här fattas beskrivning över dagens träning, okej?)

Trevligt veckoslut!
Ingen fest utan ballonger och serpentiner,
ja och chokladpudding givetvis.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar