lördag 16 februari 2013

Jag existerar ännu

Det har inte blivit mycket skriva av på bloggen på sistone. Dels har det inte hänt någonting märkvärdigt, dels har jag inte riktigt haft tid, men framför allt så har jag inte haft lust att skriva. Men nu skall jag försöka får några rader ner plitade.

En kul grej som jag noterade är att jag har nu sprungit två måndagar i rad. På måndagar som jag inte brukar få någonting gjort. Rätt häftigt. Vet inte riktigt varför det blivit så, men det är ju en positiv förändring, så det är väl ingenting att bekymra sig över. På måndagen sprang jag en runda på 6 km och på onsdagen fick jag ihop 10 km. Det har inte varit något vidare före att springa de senaste veckorna. Vädret har varit perfekt med några minusgrader, men det har varit dels rätt knöligt, dels en massa lös snö var stans. Tänkte försöka ta mig ut på en runda imorgon ännu, så att man skulle få ihop 3 st löprundor den här veckan.

På tisdagen var det en ny kille med på Ju-Jutsu träningarna. Eller ja, han har varit några gånger tidigare, men på tisdagen var första gången jag fick träna med honom. Han har alltså också gult bälte, men det tog inte många minuter förrän jag började fundera på vad som inte stämmer. Efter 30 minuter så måste jag fråga honom varför han har bara gult bälte, för han var på en helt annan nivå än oss andra med gult bälte. Nå, det visade sig att han har blått bälte i karate, så det förklarade saken. Han var inte direkt bättre på själva Ju-Jutsun, men han kunde röra sig på ett helt annat sätt, och han hade så mycket bättre reaktioner än vad jag har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar