måndag 18 februari 2013

Inser fakta

Det blev en 8 km runda igår på dagen. Jag bestämde att jag skulle springa runt gamla skolan, vilket visade sig vara en dålig idé. Fick plumsa drygt 1 km på en oplogad väg. Där hade kört ett terrängfordon, så jag hade nån sorts hjulspår att följa. Men för övrigt så var vägarna i helt bra springskick. Ryggen gav sig nog tillkänna igår, men jag kunde springa. Funderade också varför det var så tungt och jobbigt, som det lite har varit den sista tiden. Jag var till blodgivning på fredagen, HB 171, och tänkte att det är nog därför. Men sen på kvällen när jag kollade lite i min träningsdagbok så kunde jag konstatera att jag sprang 3 gånger och över 20 km förra veckan. Förra gången det hände var i början på september! Mot den bakgrunden är det inte så konstigt att det är tungt och jobbigt att springa. Skönt att konkret kunna konstatera varför det är så tungt. Nu är det lättare att acceptera att det går långsamt och inse att det bara är att lufsa på lite mera regelbundet, så blir det nog bra. Jag inser nu att mina tankar har nog blivit kvar i förra sommaren/hösten, och jag har levt mot den bakgrunden. Jag har nog inte riktigt fattat att vinter snart är förbi, och jag inte har sprungit ordentligt på länge.

Körde också 45 min TRX träning igår kväll före bastun. Som det ändå är bra träningsmetod. Efter 30 minuter så var armarna helt skakiga och ville inte lyda mera. Men idag skall jag till fysioterapeuten. Blir lite spännande att se vad det blir av detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar