tisdag 5 februari 2013

Glädjen efter en löprunda

Jag var ut och springa en runda igår kväll. Hade egentligen tänkt springa på söndagen medan Ellinor hade sina fri-idrottsträningar, men jag tvekade då jag kände mig osäker vad ryggen skulle tycka om saken. Hade en känsla att ryggen skulle börja ömma om jag sprang, så jag valde att inte försöka, för att inte riskera "nederlag". Men igår gick det hur bra som helst. Ryggen är nog inte helt 100 ännu, men det stör inte springandet längre. Skrapade ihop 6,7 km på 40:13 min (6:00 min/km och puls 151/166) Efteråt när jag tagit av mig skorna och stod i köket och drack vatten infann sig den där härliga känslan efter ett lagom jobbigt pass, då man lite fått ta i, men inte tömt sig på energi. Jag har saknat den känslan. Welcome back löparglädjen.

Igår när jag kollade på Linas träningsblogg så blev jag verkligen avundsjuk när jag såg vilken terräng(väder) hon får springa i, och så ser jag ut genom fönstret, och det snöar! Det blev mörkt innan jag kom hem, så jag fick inget foto igår, men jag tog ett foto från terrassen nu på morgonen. Viss skillnad på södra Sverige och södra Finland. Tror jag skall flytta in som granne åt Lina. :)

Linas bild till vänster (tagen 3.2) och min bild till höger (tagen 5.2)
En viss skillnad på södra Sverige och södra Finland.

2 kommentarer:

  1. Härligt att du hitta gnistan! :)

    Jag är också avundssjuk på den där bilden. Tar nog långt tid innan jag kan ge mig ut i skogen här, där brukar isen ligga kvar som längst. Nu ska det dessutom börja snöa igen här och det är bara minusgrader så långt ögat kan se på väderprogonserna. :( Jag vill ha vår nu! Nu sa ja! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis. Jag längtar så till sommaren, men det bara kommer mera snö hela tiden.

      Radera