tisdag 2 april 2013

Påsken är över.

Jaha, påsken är över och vardagen fortsätter som om ingenting hade hänt. Jag sitter uppe i Tammerfors igen, och skippar träningspass på grund av att jobbet. Suck. Försökte lite träna styrka, men det blir int till någonting på ett hotellrum. Istället tog jag en 0,5L Heineken och for och satte mig i hotellbastun. Men nu skall jag snabbt summera ihop påsken, för det blev tränat under långledigheten.
Mina påskhäxor.

På lördagen muterade mina prinsessor till häxor och drog iväg ut på byn för att tigga godis. Och vilket byte dom kom hem med! Denna korg, gånger 2. Alltså dom hade var sin sådan korg med godis. Inte illa.
Den yngre häxans byte.

Efter fredagens "långpass" kände jag att nu jävlar är det dags att röra på fläsket. Flickorna ville ut och cykla så jag tog dom på en runda först som uppvärmning. Vi for ner till ån och vända och fick ihop 3,9 km. Farten varierar kraftigt när man har cyklande flickor med sig.

Cykeltur med flickorna, och solen lyser oss i ögonen.

Asics Gel Nimbus, vad jag saknat er!

Jag hade tagit på mig mina Nimbusar, för jag tänkte att nu skall jag springa på bar asfalt. Tyvärr är då enda alternativet än så länge att sticka ut på landsvägen. Jag HATAR att springa på landsvägen med bilar och långtradare svischande förbi. Men, eftersom det var påsk så räknade jag med lite trafik, och jag bara måste få springa på asfalt. Det gick helt hyfsat och jag klockade 6 km på knappa 33 minuter. Det ger typ 5:30 min/km, vilket för tillfället får gå som snabbdistans för mig. Fick pressa för att hålla farten, och det kändes riktigt skönt, tungt men skönt. Jag sprang även en lugn runda på måndagen, och så tränade jag kettlebells på fredagen och söndagen. Jag borde även sammanfatta mars månad, men det orkar jag inte med nu. Kanske imorgon/övermorgon.

Riksväg 25

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar