fredag 19 april 2013

Huvudet vill springa, ryggen vill int

Denna vecka har varit riktigt skön. Jag har vintersemester och har i stort sett gjort ingenting. Det behövdes efter den senaste tidens hektiska liv, främst från jobbfronten. Jag har en Sverigeresa från jobb ännu på kommande, men that´s it. Jag tänker inte längre jobba bort min fritid helt och hållet, som det nu blivit. Nu skall jag återgå till normala arbetstider, och fysiskt befinna mig på kontoret. Nåja, nog om detta.

Jag skippar (bort)förklaringarna om hur och varför det blivit så lite tränat och bloggat/bloggläsande den senaste tiden, och går rakt på det som är aktuellt för tillfället.
Huvudet vill springa, men ryggen vill inte. Korsryggen bråkar fortfarande. På tisdagen var jag på förmiddagen en sväng med den yngre dottern och cykla (jag sprang). Efter typ 2 km började jag känna av i korsryggen, och när vi kom hem efter 3,9 km så intresserade det inte längre att sticka iväg på min egen länk. På kvällen tänkte jag att jag skall pröva vad ryggen säger om att springa efter att ha stretchat och klämt på benen under dagens. Koncentrerade mig på att springa avslappnat och lät tankarna vandra. Springandet gick hur bra som helst. Idag var jag ut en runda, och jag kände av det i ryggen igen. Det är inte så sjukt att det hindrar mig från att springa, men det tar definitivt glädjen ur löpningen.

Jag har upptäckt att jag är styv i höfterna, framförallt på lårets framsida. Jag upptäckte att lårens framsida är otroligt spända och hittade en massa knutar i musklerna på lårets framsida. Har nu några dagar klämt och stretchat, och det tar så sjukt. Ställer mina förhoppningar till att det skall hjälpa upp situationen, för jag saknar verkligen de där sköna löprundor jag hade förra sommaren, då det var en njutning att springa.

Men nu skall jag iväg och testa på Kenjutsu. Berättar mera om det senare.

2 kommentarer:

  1. Hemskt när huvud och kropp inte är synkat :( Know the feeling..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej. Roligt med ett nytt namn i kommentarsfältet.
      Ja men visst. Det är lättare om kroppen kan och huvudet inte vill. Då kan man ändå pressa och pina sig, om än resultatet inte blir lika bra. Men när huvudet vill och kroppen protesterar, då måste man släng in handduken.

      Radera