söndag 30 september 2012

Crosstrainer


Nu har jag haft en springfri vecka, och det känns helt skönt. Var så där halvt på väg ut och springa idag, men jag kände en aning i låren/höften ännu, så jag bestämde att ge dem några dagar till att vila upp sig. Det positiva är att jag lite saknar springandet. Den där olustiga känslan mot springandet är nog på väg att avta.

Men jösses vilket pass jag fick till på crosstrainern idag. Körde långsamt upp pulsen och sen drog jag igång 3 x 2 minuter intensivt med extremt motstånd. 2 min återhämtning mellan. Maxpuls 176 och medelpuls 147 under det 26 minuter långa passet. Fick någonting i magen som påminde om sting, på crosstrainern! Men nu vet jag att det går utmärkt att pina upp pulsen på crosstrainern, så i vinter vet jag vad jag skall göra för att hålla flåset igång.

Efter så körde jag en halvtimme Kettlebells, och sen i bastun. Perfekt avslut på en söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar