lördag 19 april 2014

Ja e tibaax!

Okej, det blev visst en rejäl paus från bloggvärlden. Det var inte riktigt meningen, men det var kanske lika så bra. Jag hade inte riktigt någonting att skriva om, och när jag försökte skriva blev det mest negativt och buttert, så jag lät bli att publicera.

Det har ju varit en ypperlig vinter att löpträna, men tyvärr så har jag inte sprungit just alls. Det började svagt i januari, då jag sprang en gång i veckan, men sen gick jag och försträckte vänstra baklåret. Det hände på Ju-Jutsu träningarna, men det var helt och enbart min egen rörelse som orsakade det. Med motståndaren bakom ryggen och armen låst framför skulle vi slänga ut vänstra benet och sätta oss rakt ner. Det gick bra typ 20 gånger, men sen hände någonting, och det rev till i baklåret. Det var sjukt i många veckor, och nu 11 veckor senare känner jag fortfarande av det när jag pressar lite i en uppförsbacke. Normal lugn löpning går tack och lov helt bra, utan känningar. Därtill har jag hunnit men 1 veckas influensa, med 39 grader feber. Det tog ner mig ordentligt, och när jag vilat upp mig en vecka så kom maginfluensan på besök. Jag missade också Ju-Jutsu jubileumslägret som ordnades i början på mars.

Detta och stressigt på jobbet gjorde mig aningen butter och missnöjd med tillvaron, men nu så här efteråt, sett i backspegeln så var det ju naturligtvis bagateller, och ingenting att snyfta om. Men ni vet säkert hur det känns, när man ställt in sig på träning, men inte kan för att man är förkyld, eller så gör det ont någonstans. 

Nu har jag dock kommit igång med löpningen igen, och det går bra. Det är tungt, och det går långsamt, men det går bra, och det känns skönt efteråt. Jag tror inte att det blir aktuellt med deltagande i något lopp i år heller, men vi får se. Jag har ju fortfarande inte sprungit halv-maraton så där officiellt, i ett lopp. Det stör mig lite. Kan jag säga att jag sprungit halv-maraton, då jag gjort det som kvällslänk?

Bloggen då? Jag tror jag skall målmedvetet bredda mitt skrivas, och fokusera på helheten av det jag tränar. Vet inte ännu alls vart det kommer att föra denna blogg, men jag tror att den blir bättre av det.


Målsättningen för i år är enkel:
BE FUCKING AWESOME!



Nu skall jag ut och ställa i ordning växthuset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar