tisdag 4 juni 2013

Vecka 22

Förra veckan var lyckad ur springperspektiv. På tisdagen for jag en runda runt Andersberg. Jag var förberedd på att Söndagens långpass med fartlek skulle kännas av, men det var inga problem. Sprang ledigt och avslappnat och det flöt på riktigt bra. loggade 9 km med medel 5:45 min/km.

På Torsdagen fick jag brorsan med ut på en länk. Egentligen skulle jag ha ner honom för att köra lite calisthenics, men eftersom han skulle ut och paddla kajak hela veckoslutet, och därför inte ville ha träningsvärk i hela överkroppen, så for vi ut och jogga istället.

 På lördagen var det dags för Ellinors skolavslutning, och där blev det tal om backintervaller med Nicka och Maria. Så det blev lördagskvällens tidsfördriv. Vi startade från Marias och joggade iväg till "hennes" Sigga-backen. Där körde vi 6 x 200 m backintervall. Eftersom jag tror att backintervallerna jag gjorde ifjol i Ingvallsby backen var en delorsak i att jag fick problem med låren/höften, så höll jag lite tillbaka. Ifjor sprang jag allt vad jag orkade uppför, men nu körde jag bara på med "bra fart". Sigga-backens profil är också skonsammare då den börjar och slutar med svag stigning, och endast den mittersta delen är brant. Ingvalla backen är 230 meter brant uppför, och stigningen ökar ju längre upp i backen man kommer.


På hemvägen for jag via åstranden och tog mig ett dopp med länk-kläderna på. Det var skönt och uppiggande. Dessutom så slapp jag tvätta kläderna när jag kom hem.


Ingvallby-backen till vänster och Sigga-backen till höger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar