onsdag 15 maj 2013

Vilken blåsa

Jösses vilken blåsa jag fick under vänstra foten efter torsdagens långpass. Tog ett foto på foten, men jag struntar i att lägga upp det, ni vet hur blåsor ser ut. Sulan i skon hade glidit lite åt sidan, vilket gjorde att någon söm på insidan av skon kom åt att börja gräva sig in i fotvalvet. På fredagen var det inte så farligt, men på lördag och söndag, när blåsan började torka och läka så blev fotbottnet väldigt spänt, och det var otrevligt att stöda på foten på ett normalt sett. Fick stå över Ju-Jutsun på lördagen. Men jag fick desto mera gjort i trädgården under veckoslutet. :)

Igår var jag på Ju-Jutsu träningarna, som Shihan Risto Väntär (7.dan) ledde. Det är roligt när det ibland kommer in nån ny utifrån och drar ett träningspass. Med ny menar jag någon som normalt inte finns på plats. Väntär började träna Ju-Jutsu 1978, så han är inte direkt ny i Ju-Jutsu kretsar.

Jag "hittade" min gamla terrängcykel när jag vårstädade på gården. Började fundera om man borde reparera den och börja hänga med gänget som brukar vara ut och cykla i skogen. Det skulle vara bra komplement till springandet. Skulle gärna köpa en ny ordentlig terrängcykel, men tänkte att innan man lägger ut en massa pengar så borde man börja med den gamla, för att se om man blir biten av den sortens motioneras. Föreställer mig att det är väldigt roligt, och väldigt jobbigt för ben och flås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar