fredag 10 maj 2013

Skogsvägar och långpass

På onsdagen var det varmt och soligt, så när jag kom hem från jobb så kunde jag inte hålla mig. Jag bara måddes ut och springa. Tog det sakta och lugnt, för att känna på hurdant skicket är efter flunsan. (Är fortfarande snorig.) Bestämde att det var dags att njuta av skogsvägarna. Lufsade på i sakta mak i en dryg timme och fick ihop 11 km. Pulsen var aningen hög med tanke på den otroligt sakta farten, men annars kändes allt bra, och jag njöt av att springa på skogsvägarna, i kortärmat. Nu är det sommar!
Det är här jag trivs bäst att springa.
På aningen mjuka skogsvägar och stigar, med naturen runt omkring.


Sedan hade jag lovat Nicka och Maria att hänga med på långpass på Torsdagen. Dom skulle dra sista 2 timmars länken före halvmaraton på Åland nästa veckoslut. Jag hade inte för avsikt att hänga med på hela 22 km, utan tänkte nöja mig med en dryg 10:a. När vi möttes upp visade det sig att ingen Maria skulle delta, så vi stack iväg med Nicka på tu man hand. Vi sprang först 6 km på grusväg, för att sedan springa ytterligare 6 km på mjuka skogsvägar. Sen hade vi 2 km hem på grus och asfalt. Det var ett skönt långpass i passligt prat-tempo. Vi fick ihop 14 km på 1,5 timme. Nicka skulle egentligen avsluta med ett varv runt Andersberg för att plussa på 8 km och få ihop sina 22 km, men hon kände sig lite mör i benen och så hade det kommit ett par regnskurar, så vi började bli kalla i blåsten. Hon var klok och nöjde sig med 14 km. För många är 1,5 timme eller 14 km uppvärmning, men för min kropp är det för tillfälle ett långpass. Men hej, I'm back in business!

Bilden är från onsdagen, men här sprang vi i regnet med Nicka på torsdagen.


2 kommentarer:

  1. Åh så skönt att höra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst, det var kanon. Men det var inte blåsan jag fick under vänstra foten. Sulan i skon hade glidit åt sidan. Bara lite, men det gjorde att någon söm på insidan av skon kom åt att börja gräva sig in i fotvalvet. Fick stå över Ju-Jutsun på lördagen, för jag ville inte stöda ordentligt på foten. Men jag fick desto mera gjort i trädgården under veckoslutet. :)

      Radera