fredag 6 december 2013

4.KYU

Hej allihopa, alla ni två som kommer att läsa detta. Jag är tillbaka efter ett behövligt blogguppehåll. Det har helt enkelt varit för mycket denna höst/vinter, både på jobbet och på hemmafronten, så jag har har helt struntat i allt vad bloggar heter. Men nu börjar det lugna ner sig, och jag skall försöka aktivera mig på nytt.

På tisdagen var det bältesprov i Ju-jutsu. Jag minns hur nervöst det var för ett år sedan inför gula bältesprovet, och det var nästan lika nervöst nu igen, fast av andra orsaker. Då var allt nytt, och vi visste inte vad som väntade. Nu visste vi vad som väntade, men vi visste inte hur mycket strängare bedömningen skulle vara. Vi visste att vi i kan vad som krävs, och det skulle främst bli frågan om att hålla huvudet kallt och göra det vi hittills gjort. Lite nervositet är väl bara bra, man skärper till sig bättre då. Och bra gick det för oss alla. 4.KYU är vår nya nivå, och vi fick våra orange bälten. Nu kommer träningen att förändras igen, då det introduceras många nya kast och sparkar, och nivån allmänt stiger. Jag är övertygad om att det kommer att bli ännu roligare framöver.

Vi sju som graduerades till 4.KYU på tisdagen. Fyra från Lojo-klubben och
tre stycken från Raseborgs Ju-jutsu klubb. Jag står tredje från höger.

Vi fyra från Lojo-klubben. (Lohjan kamppailukeskus)
Jag längst till höger.

Och så har vi ett "födelsedagsbarn" idag, till vars ära marken täckts av böt, men dock vit, snö under natten/morgonen. Jag borde ta mig ut på ett traditionsenligt självständighetsluffs innan mörknet lägger sig. På återseende.
Finlands självständighets firas idag 6.12.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar