torsdag 11 juli 2013

Semester!

Efter halvan förra veckans måndag så sprang jag en lugn runda på tisdagen medan Ellinor fri-idrottade. Det gick helt bra, och jag kände endast svagt av halvan dagen före. På onsdagen körde jag lite calisthenics, och hade för avsikt att hålla vilodag på torsdagen. Men på torsdagskvällen kom jag ändå på mig själv att vara på väg ut och springa. Jag valde att lämna pulsbandet hemma, och testa mina gamla Nimbusar. Kan konstatera att det kändes väldigt naket att springa utan pulsbandet, och att Asics Nimbus är en otroligt bra springsko. Jag satte sulan omsorgsfullt på rätt plats, och dom levererade bra i 9 km. På fredagen när jag kom hem från jobb så ringde brorsan och skulle ha mig ut och springa, så det blev en runda till på fredagen. Då hade jag fått ihop 45 km den veckan, och bestämde att nu springer jag inte på lö-sö. Måste vakta på mig själv, så att jag förhoppningsvis slipper problemen jag hade i fjol på hösten.

Det blev mycket spring v.27

Nu började också min SEMESTER! Eller nåja, egentligen är jag permitterad v.28, och inleder därefter semestern. Hur som helst så har jag 5 veckor ledigt. Härligt! På fredag kväll anlände våra gäster från Åland, och veckoslutet spenderade jag rätt mycket på stranden med flickorna, medan den äldre generationen sysselsatte sig med utfärder runt om i regionen.
En fjant och tre häftiga brudar.

Svettig typ med en fin SICK huvudduk.
Egentligen är det ett "rör" som man
kan ha på huvudet, runt halsen
eller täcka in ansiktet med.
På måndag kväll skulle jag ut och springa, men av lite olika händelser så beslöt jag att skippa länken och vara tillsammans med lillasyster, som var lite ledsen, för hon fick inte sova på samma plats som stora flickorna. Körde istället 30 min kettlebells medan hon åt kvällsmål. På tisdagskvällen blev det inte heller någon länk. Grejade i växthuset när jag såg på klockan 20:45, och tänkte att det är dags för kvällslänk, jag skall bara fixa det här först. 23:10 kom jag in och konstaterade att kanske jag inte far och springa nu mera.

På onsdagen hade frugan kvällstur, så jag var tvungen att springa på förmiddagen, vilket jag inte alls tycker om. Dessutom började hon 13:15, istället för 14:00 som förra veckan, så min planerade långlänk fick kortas ner till en knapp 9:a. När jag skulle knyta skorna började det regna, så jag tog på mig min tunna rock. Så fort jag sprang iväg så slutade det regna, och efter dryga 2 km var jag tvungen att knyta rocken runt midjan. När jag hade 100 m kvar av länken så började det regna på nytt. Sprang alltså bokstavligt mellan skurarna. Jag kände lite svagt i korsryggen igår när jag sprang. Blev lite ängslig. Vill inte att det börjar bråka nu igen. Får se hur det känns idag då jag far en runda i Karis medan Ellinor är på sina träningar.
Trots regntunga moln så fick jag inget regn på mig. Rocken var helt överlopps.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar